Besøg skolen - Se mere her

+45 75 24 45 22 info@oelgodefterskole.dk

Rejse med medielinjen på Ølgod Efterskole

“Kamera klar! Action! Kør!” – medierejse. Tag et kamera på skulderen og kom med på eventyr.

Alle elever på medie kommer med på vores årlige linjefagstur. Vi vælger en ny destination hvert år, hvor foto er i fokus. Vi vælger en by hvor der er mulighed for at tage flotte billeder. Oftest vælger vi også et sted hvor der evt. har været filmet før - både film og tv-serier.
Vi kender endnu ikke destinationen, den finder vi først frem til efter skolestart i fællesskab.

Hvad skal vi?

Vi skal opleve hvordan redigering og effekter kan forvandle en helt almindelig havn til en scene i Game of Thrones. Vi skal tage billeder af de spændende steder vi rejser ud til. Vi fokuserer på det kulturelle og unikke ved netop det sted vi rejser til. Undervejs laver vi også video så vi kan lave en flot linjefagstursfilm når vi kommer hjem. Her vil vi filme både stemning og det lokale bybillede, så forældre, bedsteforældre og de andre elever får en fornemmelse af hvilken awesome linjefagstur vi har været på.

Hvem skal med?

Turen er specielt designet til de elever, som har valgt medie. Du kan komme som du er, for hurtigt vil du føle dig tilpas med stort, tungt og dyrt udstyr. I kommer til at bruge hinanden som statister, så måske starter din instruktør eller skuespillekarrierer på Ølgod Efterskole

Skal vi andet end at lege Steven Spielberg?

Vi skal opleve de kulturelle steder på destinationen, når vi altså ikke spiser lækker mad og hygger os. Der er både tid til eventyr, hygge, afslapning og nørderi på medieturen.

Hverdagen på ØE

Ridelinjen